Köpvillkor

HANDELSVILLKOR

Var vänlig läs våra köpvillkor innan du lägger din beställning. Genom att lägga din beställning godkänner du dessa villkor. Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar hos oss.

PERSONLIG INFORMATION

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.De personuppgifter du lämnar till oss används endast för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.


FORCE MAJEURE

Vid Force Majeur är TCFs skyldigheter förhalat. Kontraktet mellan dig och TCF kan i sådana fall vara helt eller delvis avslutas av dig själv eller av TCF. En Force Majeur är vid händelse av krig, inbördeskrig, revolution, upplopp, statliga åtgärder, strejk, lockout, blockering, fel på el, telefon eller internet service, naturkatastrofer eller liknande händelser. TCF kommer under sådana omständigheter göra allt vi kan för att lösa frågan för våra kunder så snart och i sin helhet som möjligt.

BETALNING

Alla varor förblir i The Case Factorys ägo tills dess att full betalning sker. Priset som gäller är det som är satt vid den tidpunkt då du gör din beställning. Fraktkostnader och betalningsavgifter redovisas innan du bekräftar köpet. Om du är under 18 år gammal måste du ha föräldrars tillstånd att köpa från The Case Factory. Betalningen till The Case Factory sker över en säker anslutning. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är DIBS. Ett företag som garanterar en snabb och säker betalning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade.


COOKIES

The case Factory använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. Hos oss används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.


TRANSPORT

Om du vid mottagandet märker att paketet har skadats under transporten bör du omedelbart rapportera detta till oss. Vid val av PostNord varubrev som leveransmetod kan vi inte ta ansvar för eventuell förlust av paket efter att PostNord tagit över ansvaret att leverera. 


ÖVRIG INFORMATION

The Case Factory förbehåller sig rätten att ändra information, inklusive priser. Vid händelse av när en produkt säljs ut, har The Case Factory rätten att annullera ordern och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. The Case Factory skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.


GARANTI

The Case Factory lämnar sex månaders garanti på sina produkter och gör sitt yttersta för att garantera att produkterna är fria från eventuella tillverkningsfel. Tillverkningsfel omfattar sömmar, bindemedel och passform på produkterna. Observera att garantin inte täcker normalt slitage. Garantin täcker heller inte skador på någon del av skalet som orsakats av felaktig användning, bristande omsorg, vårdslöshet, olycksfall, brand, vatten eller underlåtenhet att följa skötselanvisningar från The Case Factory. Garantin gäller om skadan är hänförlig till ett tillverkningsfel. Livslängden på ett mobilskal är helt beroende på hur mycket man använder sin mobil, hur den förvaras samt på vilka ytor skalet kommer i kontakt med. Det kan hända att telefonen tappas i marken och i samband med detta uppstår skador på läder, kanter samt på själva telefonen. The Case Factory garanterar inte att skalet skyddar mot skador på mobiltelefonen. I snitt används en mobiltelefon cirka 100 gånger per dag eller cirka 18 000 gånger under en sex månaders period. Lädret och skalet utsätts således för ett mycket stort slitage. Livslängden påverkas även av individuella vanor och bruk av mobiltelefonen. Spara din orderbekräftelse från The Case Factory eller kvittot från butiken där du köpt varan. Denna orderbekräftelse är din garanti. För alla frågor som rör garanti, returer, etc, vänligen kontakta vår kundtjänst på returns@thecasefactory.com. Observera att kunden är ansvarig för kostnaden för att skicka tillbaka produkten till The Case Factory.


ÅNGERRÄTT

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) har du som konsument (privatperson) 14 dagars ångerrätt från dess att du mottagit din beställning, antingen helt eller delar av den. Undantag för detta gäller präglade produkter samt produkter med swarovski klistermärke. För att nyttja din ångerrätt behöver du meddela vår kundservice via email (returns@thecasefactory.com), och sedan returnera ordern inom 14 dagar från det att du kontaktat oss. Ångerrättblankett ska bifogas vid ångrat köp. Se konsumentverkets ångerblankett här.
 De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning. Returnera varan tillsammans med formuläret där du har angivit orsaken till returen och annan nödvändig information. Returen skall skickas till; The Case Factory AB Box 5266 102 46 Stockholm Återbetalning alternativt bytet av returnerade varor kommer att göras inom tre veckor efter att varan mottagits. Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Vi står för frakten när du väljer att skicka tillbaka din/dina produkter. Här hittar du mer information om konsumentverket och distansavtalslagen.


VILL DU BYTA TILL EN ANNAN PRODUKT?

Kontakta oss innan du skickar tillbaka din beställning! returns@thecasefactory.com


REKLAMATION

The Case Factory lämnar sex månaders garanti på sina produkter och gör sitt yttersta för att garantera att produkterna är fria från eventuella tillverkningsfel. Tillverkningsfel omfattar sömmar, bindemedel och passform på produkterna. Observera att garantin inte täcker normalt slitage. Garantin täcker heller inte skador på någon del av skalet som orsakats av felaktig användning, bristande omsorg, vårdslöshet, olycksfall, brand, vatten eller underlåtenhet att följa skötselanvisningar från The Case Factory. Garantin gäller om skadan är hänförlig till ett tillverkningsfel. Livslängden på ett mobilskal är helt beroende på hur mycket man använder sin mobil, hur den förvaras samt på vilka ytor skalet kommer i kontakt med. Det kan hända att telefonen tappas i marken och i samband med detta uppstår skador på läder, kanter samt på själva telefonen. The Case Factory garanterar inte att skalet skyddar mot skador på mobiltelefonen. I snitt används en mobiltelefon cirka 100 gånger per dag eller cirka 18 000 gånger under en sex månaders period. Lädret och skalet utsätts således för ett mycket stort slitage. Livslängden påverkas även av individuella vanor och bruk av mobiltelefonen. Spara din orderbekräftelse från The Case Factory eller kvittot från butiken där du köpt varan. Denna orderbekräftelse är din garanti. För alla frågor som rör garanti, returer, etc, vänligen kontakta vår kundtjänst på returns@thecasefactory.com. Observera att kunden är ansvarig för kostnaden för att skicka tillbaka produkten till The Case Factory. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.



Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt fel på produkten. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt och senast inom två (2) månader efter att felet har upptäckts. Du kan reklamera genom att kontakta oss via mejl till returns@thecasefactory.com För att vi ska kunna bedöma din reklamation kommer vi att be dig om följande: 1. Skicka oss en kort beskrivning av hur skadan eller defekten har uppstått. Observera dock att du ska kontakta vår kundtjänst så snart du upptäcker defekten. 2. Som dokumentation av defekten ska du skicka med 4-5 bilder tillsammans med beskrivningen. Defekten måste synas tydligt på minst en av bilderna. Dessutom ska du se till att dina bilder visar hela produkten, en bild framifrån och en bakifrån. 3. Skicka bilderna via mejl till returns@thecasefactory.com 4. Notera också vilket ordernummer produkten hade – eller skicka med en kopia på orderbekräftelse 5. När vi har fått dina bilder behandlar vi din reklamation snarast möjligt.

TVIST


Klagomål eller synpunkter avseende The Case Factory's tjänster eller produkter bör meddelas till vår kundservice via e-mail contact@thecasefactory.com. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN), www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats. Vi åtar oss inte att delta i alternativa tvistlösningsförfaranden, men kommer att ta slutlig ställning till denna fråga vid en uppkommen tvist.


OUTLÖST PAKET

Paket som inte hämtats ut inom 14 dagar skickas tillbaka till oss och vi kommer att ta ut en avgift för returavgiften samt administrativa kostnader. Vid frågor, kontakta oss på: contact@thecasefactory.com