Byten och reklamationer

VILL DU BYTA TILL EN ANNAN PRODUKT?

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt. Undantag för detta gäller präglade produkter samt produkter med stickers. Anmälan om detta skall ske omedelbart efter mottagandet av produkten eller senast 14 dagar efter mottagandet. Anmälan skall göras till returns@thecasefactory.com och bifoga alltid ditt ordernummer när du kontaktar oss. Vi står för frakten tillbaka till oss!

Meddelandet skall innehålla följande information:
a) Ordernummer
b) Anledning till retur
c) Modellnamn på den produkt som du vill returnera.
d) Bild eller video (på felaktig produkt)

De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning. Returnera varan tillsammans med returformuläret där du har angivit orsaken till returen och annan nödvändig information. Returen skall skickas till; The Case Factory AB Box 5266 102 46 Stockholm Återbetalning alternativt bytet av returnerade varor kommer att göras inom tre veckor efter att varan mottagits. Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Se även konsumentverket och distansavtalslagen.

VILL DU REKLAMERA DIN PRODUKT?

The Case Factory lämnar sex månaders garanti på sina produkter och gör sitt yttersta för att garantera att produkterna är fria från eventuella tillverkningsfel. Tillverkningsfel omfattar sömmar, bindemedel och passform på produkterna. Observera att garantin inte täcker normalt slitage. Garantin täcker heller inte skador på någon del av skalet som orsakats av felaktig användning, bristande omsorg, vårdslöshet, olycksfall, brand, vatten eller underlåtenhet att följa skötselanvisningar från The Case Factory. Garantin gäller om skadan är hänförlig till ett tillverkningsfel. Livslängden på ett mobilskal är helt beroende på hur mycket man använder sin mobil, hur den förvaras samt på vilka ytor skalet kommer i kontakt med. Det kan hända att telefonen tappas i marken och i samband med detta uppstår skador på läder, kanter samt på själva telefonen. The Case Factory garanterar inte att skalet skyddar mot skador på mobiltelefonen. I snitt används en mobiltelefon cirka 100 gånger per dag eller cirka 18 000 gånger under en sex månaders period. Lädret och skalet utsätts således för ett mycket stort slitage. Livslängden påverkas även av individuella vanor och bruk av mobiltelefonen. Spara din orderbekräftelse från The Case Factory eller kvittot från butiken där du köpt varan. Denna orderbekräftelse är din garanti. För alla frågor som rör garanti, returer, etc, vänligen kontakta vår kundtjänst på returns@thecasefactory.com. Observera att kunden är ansvarig för kostnaden för att skicka tillbaka produkten till The Case Factory. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt fel på produkten. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt och senast inom två (2) månader efter att felet har upptäckts. Du kan reklamera genom att kontakta oss via mejl till returns@thecasefactory.com För att vi ska kunna bedöma din reklamation kommer vi att be dig om följande: 1. Skicka oss en kort beskrivning av hur skadan eller defekten har uppstått. Observera dock att du ska kontakta vår kundtjänst så snart du upptäcker defekten. 2. Som dokumentation av defekten ska du skicka med 4-5 bilder tillsammans med beskrivningen. Defekten måste synas tydligt på minst en av bilderna. Dessutom ska du se till att dina bilder visar hela produkten, en bild framifrån och en bakifrån. 3. Skicka bilderna via mejl till returns@thecasefactory.com 4. Notera också vilket ordernummer produkten hade – eller skicka med en kopia på orderbekräftelse 5. När vi har fått dina bilder behandlar vi din reklamation snarast möjligt.